Her er forstagsbolt, baugband, stevnrulle og stevntopp kommet på plass. Det hvite baugjernet i forkant av stevnet vises så vidt. Det er et kraftig halvrundjern på 2 x 3 tommer.
Kryssholtetene er av aluminium og klart for innfesting.
Kjettingpiper som leder ned til kjettingkasse er monter på fordekk.
2 stk kjettingstoppere er overhalt og klare for montering.
Kjettingklyssene er rustpikket, mønjet og malt. Det var nødvendig å sveise i nytt gods på den øvre halvdelen mot dekket.
Begge ankrene var slitt og det måtte skiftes bolter og klosser.
Nyrenovert patentanker
Flensen på hylserøret til Fuglø viste seg å være sprukket ved demontering i 2006.
Nå har Kazic utbedret hylsa og den er klar for montering.
Det samme gjelder de øvrige flenser og tetteringer.
Ny rorhylse er produsert og montert i hylsetømmeret.
Slik ser det ut fra utsiden under hekken.
Det blir også produsert ny roraksel. De gamle rorbeslagene er skåret av for å monteres på den nye akselen.
Rorbeslag.
Rormaskinen kontrolleres. Denne skal stå oppe på galgedekket bak styrhuset, så det blir enda en stund før det blir aktuelt med montering.
Demonteringen av Normo-motoren er igang.
Bakerst ser vi lydpotta som må skiftes ut før det blir aktuelt å ta i bruk Fuglø. Dersom noen vet av et brukbart eksemplar er det bare å ta kontakt med Fartøyvernsenteret.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar