Da er veivdelene ankommet - spennende!
Ser rimelig greit ut så langt.
Det er tatt av 0,7 mm. på de to tappene som ble sendt til avretting. Opprinnelig var de 179,98mm, nå er den ene179,29 mm, og den andre 179,28 mm.
To av veivslyngene ble sendt til avretting.
For å komme til med dreieutstyret har de gått løs på foringene med vinkelsliper. Dette var ikke etter våre spesifikasjoner.
Enkelte plasser har slipeskiva tatt borti tappen med feil rotasjonsretning, - dvs. at den kan ha dratt gods fra tappen og inn på foringa. Faren her er at vi kan få rivninger i presspasninga ved demontering.
Her har de gjort det skikkelig.
Noen småfeil i dreiinga.
"Det er makt i de foldede hender!". Sporene er ikke fra sleggeslagene i videoen som viste demonteringa!
Kazimierz holder på å lage jigg for å montere veiva sammen. Denne skal gi riktig vinkel mellom veivslyngene på veiva. På bildet ser vi også de tynne overskålene hvor vi har støpt lagermetall i fire av dem, - neste steg er å dreie ut disse. Normoen har ikke underskåler, - i veivlagerdekslene er det spor for filtplater som skal hjelpe til å holde en jevn oljefilm på krumtappen samt rense oljen.
Det har vist seg at lagerskålene ikke er helt runde, og dette røret skal bli en jigg for å hjelpe til med avrettinga under dreiinga.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar